Denon S-5BD

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Denon S-5BD op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Rudolph1234 22-01-2012
Geschreven voor: Denon S-5BD

Heb deze Blu-Ray receiver nu een jaar in bezit, gekocht vanwege de mooie vormgeving en de vele mogelijkheden. Voor wat betreft die vele mogelijkheden... dat viel nogal tegen.

Het geluid is onmiskenbaar mooi. De problemen beginnen echter als je een Blu-Ray wilt bekijken.

Om maar wat te noemen:
- Het duurt lang, erg lang, voordat een Blu-Ray schijf opstart, soms 2 1/2 minuut. Een kennis van me heeft een Samsung Blu-Ray speler gekocht, op deze speler start dezelfde schijf in enkele seconden op.
- Je kunt de voorkeuze voor ondertiteling instellen op "Nederlands". Dit werkt echter bij geen enkele Blu-Ray schijf, je moet iedere keer handmatig de ondertiteling instellen, klepje van de afstandsbediening aan de achterkant open, menu openen, doorheen scrollen, en selecteren. Op de Samsung van mijn kennis onthoudt hij deze voorkeuze wel.
- BD-R en BD-RE (Recordable & Rewritable) speelt hij niet af. Op de Samsung (van 200 Euro) spelen dezelfde schijven wel.

Ik hoopte dat bovenstaande problemen opgelost zouden worden door middel van firmware updates. Het is al bijzonder moeilijk de firmware te downloaden, meestal werkt het niet. De laatste update kon ik na zo'n 15 pogingen installeren. Helaas heeft het de problemen niet opgelost, alles is precies hetzelfde. Het is mij niet helemaal duidelijk wat er met de firmware-update is veranderd.

Al met al kan ik zeggen dat deze Denon zijn prijs absoluut niet waard is. Er zijn veel goedkopere apparaten op de markt, met veel meer mogelijkheden. Zelf heb ik spijt van de aanschaf van dit apparaat, en kan tevens melden dat dit de eerste en ook gelijk de laatste Denon was voor mij!

PapaDenon 24-01-2012

Heb mijn s5bd terug laten sturen naar Penfold.
Zij hebben iets vervangen en een nieuwe firmware geinstalleerd.
Opstarten duurt nog steeds erg lang maar de (2D) BD's doen het nu zonder haperen; 3D exemplaren haperen als je halverwege de film bent, erg hinderlijk maar het is nu eenmaal geen 3D apparaat.
Het probleem met de nederlandse ondertiteling ken ik niet, doet het bij mij gewoon.
Weet niet of je nog garantie hebt, maar een bezoekje aan Penfolds kan je misschien verder helpen.

PapaDenon

PapaDenon 09-10-2011
Geschreven voor: Denon S-5BD

Heb dit apparaat nu een maand. Duurde ff voor ik alles goed ingesteld had, komt m.i. door menu structuur.
Prima geluid, gebruik Piega T5micro & B&W DM2A; (nog) geen subwoofer bassen genoeg, zeker voor muziek. Oudere enkel layer BD geen probleem, echter dubbel layer BD en 3D BD in 2D mode beginnen na een half uurtje te hikken. Zou verwachten dat een set als deze dit zonder problemen aankan. Iemand gelijke ervaringen?

Rudolph1234 20-12-2011

Inderdaad, gelijke ervaringen hier. BD-R en BD-RE speelt hij niet af, terwijl de eerste de beste BluRay speler van 150 Euro dit wel doet. Ben zeer teleurgesteld in dit apparaat.

Ondertitels moet je iedere keer handmatig op "Nederlands" instellen, is blijkbaar te moeilijk om te onthouden, een veel goedkopere speler doet dit wel.

Kortom, dit apparaat is zijn prijs absoluut niet waard en dit valt me van Denon zwaar tegen.

Bert1965 25-11-2011

Misschien even de nieuwe firmware downloaden!
Succes.

Bert1965 06-08-2011
Geschreven voor: Denon S-5BD

Mooie receiver met blue-ray de Cara. Ondanks dat hij zo compact is heeft hij 5x 70 watt aan vermogen, niets te klagen dus!! kan veel lezen: mp3, wav, wma. mpeg1. mpeg2, mpeg4, avi, jpeg, natuurlijk ook dvd, cd, blue-ray, cd-r. cd-rw, dvd-r, dvd-rw,en nog veel meer. Voor het opstarten van cd of dvd/blue-ray heb je wel wat meer tijd nodig. Ook zit er een ipot aansluiting op. Erg tevreden!!